NIEUWS

CrossBorder: EDC Retail waakt voor wrijving

28 september, 2020

Bewogen weken voor EDC Retail. Trok het moederbedrijf van EasyToys recent nog aan het langste eind door groen licht te krijgen voor het shirtsponsorschap van FC Emmen, eind oktober staat EDC opnieuw in de schijnwerpers met een sprekerssessie van e-commerce director Joël Groen tijdens de Dutch E-commerce Week.

Wat is de belangrijkste ontwikkeling op het gebied van e-commerce volgens jou?

‘Zero friction! Een 100% verschuiving naar mobile, social en voice commerce binnen een zeer korte periode waar niemand klaar voor is. Voice en social worden superbelangrijk op het gebied van e-commerce en dit zie je momenteel uitgerold worden door onder meer Facebook en Google.’

Welke ontwikkeling wordt naar jouw idee juist overschat?

‘Same day delivery.’

Hoe is jouw eigen winkelgedrag het afgelopen jaar veranderd?

‘Oriënteren doe ik enkel nog online en ook de aanschaf van producten vindt voor 90 procent online plaats. Voor covid-19 was dit nog 50/50 schat ik.’

Wat vind jij een voorbeeldbedrijf als het gaat om de customer journey?

‘Er is slechts 1 koning en dat is Pieter Zwart met zijn Coolblue. Wat word ik blij van dat bedrijf! Wat ze doen, hoe ze dat doen en waar ze dat dan ook doen.’

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?

‘14 jaar ervaring in crossborder e-commerce… Daar zit vast iets tussen waarvan je zegt: “hmmm dat is relevant of interessant voor ons”.’